Annie
Annie
1146 Posts
AnnieAnnie Hoi! 01.12.2013, 17:22
Hoi allemaal!
Het is nu ook mogelijk om hier op Parfumo in het Nederlands te discussiëren.
Dit is de plaats ervoor! Smile

(Als jullie foutjes vinden in de tekst, laat het graag weten.) Embarassed

Sleuth
Sleuth
500 Posts
SleuthSleuth 01.12.2013, 21:15
Hoi Annie,
Leuk dat Parfumo telkens wordt uitgebreid met nieuwe functies!

(helemaal foutloos hoor Smile )

Seerose
Seerose
354 Posts
SeeroseSeerose een goede kans 02.12.2013, 10:36
Hoi beste mensen,
2. Ik zie het als goede kans um mijn Nederlandse kennissen oefenen te kunnen. Om dat ik de Nederlands taal heel leuk vind!
Als iemand hulp gebruikt om alle mogelijkheiden kennen leren te kunnen van Parfumo zou ik jullie graag begeleiden. En ik ben altijd klaar om jullie antwoorden te geven b. v. via personlijke informaties. (Ten eerste moet ik me self informeeren hoe alle deze vorstellingen genoemd worden.
Met gespannen verwachting en met de groeten van harten, jullie Seerose

1."Deze taal is niet zo gemakkelijk. Zo: een beetje geduld"!
Je hebt gelijk. Maar hoe zallen wij er nu meedoen: Vertalen? Nieuwe users hulpen? Ik heb er geen idee. De Nederlanders kunnen meestal Engels of Duits.

PontNeuf
PontNeuf
2018 Posts
PontNeufPontNeuf 02.12.2013, 14:18
Het is heel geweldig ! Smile Dankjewell, Don, voor deze nieuwe feature !

Sleuth
Sleuth
500 Posts
SleuthSleuth 02.12.2013, 20:40
Hallo Seerose en PontNeuf,

Wat zijn hier toch een hoop Duitse mensen die Nederlands spreken! Wat knap van jullie! Hebben jullie dat allemaal in Scheveningen geleerd? Wink

Ik versta wel Duits, maar ik spreek het niet. Ik begrijp nét genoeg om mee te doen met een split Smile[/img]

Of hebben jullie misschien vrienden of familie in Nederland? Misschien weet ik wel een goede parfumerie daar in de buurt!

Annie
Annie
1146 Posts
AnnieAnnie 02.12.2013, 21:59
Ik kan alleen maar voor mezelf spreken. Wink Ik heb tot 2009 in Groningen gewoond (en gestudeerd). Ik studeer nog steeds in Nederland (Enschede)- maar het zwaartepunt van de opleiding ligt in Duitsland. Echter is het ook leuk om met de docenten in het Nederlands te kunnen communiceren (de officiële taal is het Engels). Lezen en luisteren zijn geen probleem, maar ik zie dat het schrijven en spreken steeds zwaarder worden voor mij.

Seerose
Seerose
354 Posts
SeeroseSeerose zoals gewon 02.12.2013, 23:07
Sleuth wrote:
Hallo Seerose en PontNeuf,

Wat zijn hier toch een hoop Duitse mensen die Nederlands spreken! Wat knap van jullie! Hebben jullie dat allemaal in Scheveningen geleerd? Wink
[Ik versta wel Duits, maar ik spreek het niet. Ik begrijp nét genoeg om mee te doen met een split Smile[/img]
Of hebben jullie misschien vrienden of familie in Nederland? Misschien weet ik wel een goede parfumerie daar in de buurt!

Hoe moet ik je antwoord interpreteren?
De eerste reactie van mij op de vraag om hulp voor buitenlanders en bovendien Nederlanders was: Nee! Beter niet. Om dat ik tot voor 7 jaaren mijn heele leven flak bij de Nederlandse grens gewoond heb.
Een Duitser zou heel goed Nederlands kunnen praten, de Nederlanders willen niet graag Nederlands met Duitsers spreken. Ze kunnen iederen Duits natuurlijk. Maar naar eenige zinnen 'small talk' zal het vlug tot einde komen. En nu hier in het oosten van Duitsland komen de Nederlanders met hun Duits niet ver. Niet te spreken van verstaan.
Jullie kunnen misschien in Parfumo lezen. Maar wie zal een commentaar van Nederlands naar Duits vertalen, een aantwort vertalen? Moet ik je eerst mijn diploma laten zien? Dat ik Nedersland gestudeerd heb? Nee, ik moet niets doen. Ik lez maar gezellig Margriet de Moor, A. Groenberg, Cees Noteboom, H. Mulisch b. v. en schrijf mijn commentaaren voor meself. De groeten van Seerose

Sleuth
Sleuth
500 Posts
SleuthSleuth 02.12.2013, 23:41
@Seerose
O jee, heb ik je boos gemaakt? Dat was niet de bedoeling! Dat plaatje van het strand was niet bedoeld als een gemene grap Rolling Eyes Ik vind het echt knap dat je zo goed Nederlands spreekt. Ik zou wel willen dat ik zo goed Duits sprak. Maar helaas

@Annie
Ik kan wel merken dat je hier gestudeerd hebt, wat je schrijft is foutlozer dan wat ik schrijf! Tja, alles waar je niet meer mee in aanraking komt verleer je. Maar ik denk ook dat je het weer snel opnieuw kunt leren als het nodig is. Enskedee .. daar kom ik niet zo vaak. Ben je wel eens bij Nederveen Cosmetics binnen geweest? Zijn het vriendelijke mensen?
Last edited by Sleuth on 04.12.2013, 13:16; edited 3 times in total

Seerose
Seerose
354 Posts
SeeroseSeerose nauw ja... 03.12.2013, 00:27
Een beetje ja. En ja, foutloos kan ik nooit Nederlands schrijven! Iedere dag ontvang ik een Nederlandse taak (De Taaldrop uit Vlanderen) via eMail, een zin. Er zijn drie woorden ingevoegd die fout zijn kunnen, een is fout. Van tien keeren heb ik gewoon twee keere juist Embarassed
Maar wij zullen hier niet Nederlands voor jullie schrijven, dat kunnen jullie heel beter. Maar wij kunnen jullie commentaaren vertalen. Darnaa kunnen jullie die hieronder die bepaalte pafums plaatsen.
Wanneer je wilt vertal ik ze ook in Engels. Zo dat je het controleeren zou kunnen. Wanneer je dat naar de Engelse zijde wilt plaatsen.
Een natuurlijk kunnen we jullie verklaren welk mogelijkheiden hier zijn. B. v. kun je beter op mijn foto of naam toetsen. Je bent dan in mijn of Pontneufs zijde en dann kun je naar mij of Pontneuf schrijven zonder dat iederen het lezen zou kunnen. Nee, dat is nu geen anbot van de foute kant! Zo doen we hier gewoon met elkaar. Makkelijk in onze zijden op: Blablabla "a private message.. of zoiets" Wij ontvangen toen een eMail: ...heft "eine private Nachtricht geschrieben" En je zou evenals een mailtje ontvangen wanneer iemand je een "private Nachricht " gemailt heft. Bovendien zou je het op de rechte kant boven 'Search Parfumo' zien kunnen blinken: 'You have a private message'. Wanneer je het nog niet kennt probeer het even. Met de groeten, Seerose
Sleuth wrote:
@Seerose
O jee, heb ik je boos gemaakt? Dat was niet de bedoeling!
Dat plaatje van het strand was niet bedoeld als een gemene grap Rolling Eyes

Ik vind het echt knap dat je zo goed Nederlands spreekt. Ik zou wel willen dat ik zo goed Duits sprak. Maar helaas, als ik dat ga proberen dan klink het als kleuterduits .. Iek wiele happie happie mit slokkie drinken bitteschön. Ehm, geen goed idee dus! Embarassed

@Annie
Ik kan wel merken dat je hier gestudeerd hebt, wat je schrijft is foutlozer dan wat ik schrijf! Tja, alles waar je niet meer mee in aanraking komt, verleer je. Maar ik denk ook dat je het weer snel opnieuw kunt leren als het nodig is.

Enskedee .. daar kom ik niet zo vaak. Ik woon in de buurt van Utrecht. Ben je wel eens bij Nederveen Cosmetics binnen geweest? Is het een vriendelijke zaak?

Sleuth
Sleuth
500 Posts
SleuthSleuth 04.12.2013, 13:00
Hoi Seerose,

Dank je wel voor alle tips!

Alleen, welke commentaren/reviews bedoel je?

Bedoel je dat de Nederlanders een review schrijven in het Nederlands en dat jij het vertaalt naar het Duits?

Seerose
Seerose
354 Posts
SeeroseSeerose kort 04.12.2013, 23:26
Sleuth wrote:
Hoi Seerose,

Dank je wel voor alle tips!

Alleen, welke commentaren/reviews bedoel je?

Bedoel je dat de Nederlanders een review schrijven in het Nederlands en dat jij het vertaalt naar het Duits?

Hallo Sleuth, juist! Je stuur een review via "Private messag" naar mij en ik vertaal het. Darnaa stuur ik het dan erst naar je toe via Private message en je zou het dan lezen en in de juiste parfum onder review invoegen. Hetselft kan ik met jou Engels reviews afdoen, zonder het tevooren in het Nederland te vertalen. Wanneer je wilt und je soms een klein beetja geduld hebt. Om dat ik soms ok heek bezig mit testen van parfums en schrijven van "Kommentaren" ben
Tot later, Seerose

Sleuth
Sleuth
500 Posts
SleuthSleuth 05.12.2013, 11:16
@Seerose: Ik heb je een berichtje gestuurd.
.
Als iemand nog een ander leuk onderwerp weet: Maak een nieuwe forum thread Smile

DutchSniffer
DutchSniffer
99 Posts
DutchSnifferDutchSniffer 05.12.2013, 18:24
Ah, hier is het hoekje, waar ik op werd geattendeerd.
Dacht dat Parfumo zelfs een heus zusterforum in het NLs had gekregen , maar neen.
Het was mij al opgevallen, hoe goed/snel Duitsers Nederlands leren.
Andersom is moeilijk te zeggen: in mijn tijd kregen we maar 3 jaar Duitse les en dat is/was niet genoeg om het goed te leren, vind ik dan. De naamvallen : schrecklich!
Toch lees ik af en toe bij gebrek aan goede Engelse reviews, deze in het Duits en dan valt het, als je goed de aandacht erbij houdt , heel erg mee.

Faruk
Faruk
3 Posts
FarukFaruk 05.12.2014, 12:18
Handig!

Seerose
Seerose
354 Posts
SeeroseSeerose maar? 05.12.2014, 12:48
DutchSniffer wrote:
Ah, hier is het hoekje, waar ik op werd geattendeerd.
Dacht dat Parfumo zelfs een heus zusterforum in het NLs had gekregen , maar neen.
Het was mij al opgevallen, hoe goed/snel Duitsers Nederlands leren.
Andersom is moeilijk te zeggen: in mijn tijd kregen we maar 3 jaar Duitse les en dat is/was niet genoeg om het goed te leren, vind ik dan. De naamvallen : schrecklich!
Toch lees ik af en toe bij gebrek aan goede Engelse reviews, deze in het Duits en dan valt het, als je goed de aandacht erbij houdt , heel erg mee.

Heb ik je niet eens met Kommentaren of ergendhoe hier gezien op die Duitse zijde?
je heb gelijk met de Engelse reviews, ze zijn meestal vreeselijk omdat de schrijvers meestal geen moedertaalspreker zijn.
Maar ik geloof dat de Nederlanders beter Duits kunnen dan wij Nederlands. Ik heb vlak bij de Nederlandse grens gelefd .Maar ten slotte heb ik het Nederlands in Emden gestudeert.
Het moeijelijke van die Nederlandse taal is spelling vind ik. En nu woon ik in "donker"Duitland en er is nauwelijks gelegenheid om Nederlands praaten te kunnen. Maar boeken lezen is een goede mogelijkheit. Nederlanders schrijven heel goede literatuur.
Tot dan, Seerose

Sleuth
Sleuth
500 Posts
SleuthSleuth 28.12.2014, 14:56
Hoi Seerose,

Toch vind ik dat weinig Nederlanders Duits spreken. Nijmegen/Arnhem/Limburg is niet helemaal representatief. Meer mensen spreken Frans dan Duits denk ik. Ze gaan wel skiën in Oostenrijk maar leren er niet zo veel

´donker Duitsland´, hahah

PS. we zeggen niet ´zijde´ hier maar site of website.

En nog een geurtje met Weihnachten gehad?

Seerose
Seerose
354 Posts
SeeroseSeerose geurtje 28.12.2014, 19:33
Hoi well, geurtje van Parfumo-vrienden en "self" gekocht. Mijn schrijven: De Nederlandse spelling is heel moeillijk. De groeten, Seerose

Sleuth
Sleuth
500 Posts
SleuthSleuth 29.12.2014, 16:30
Welke heb je gehad en welke gekocht? Ik heb niks gekregen, wat een pech! Smile

Seerose
Seerose
354 Posts
SeeroseSeerose niewsgierig, hè? 30.12.2014, 00:29
Wat jammer, warum heb je jeself geen cadeautje gemaakt? Il heb me en adventskalender van Micallef gekocht, 3 van die minis heb ik genomen en de flacon, Ananda, 30 ml. De ander minis heb ik als cadeautjes gebruikt. Dan heb ik verschillene - hoe zegt men - vullingen gekocht: Guerlain: Rose Nacré du Desert, 10 ml; Epic Woman, Amouage, 20 ml etc
2 cadeaus heb ik van users gekregen als flacons: Guerlain, Météorites; Ex Floribus - Ex Vinis No. 5, Moscato bianco; bovendien heb ich 3 tassensprayer, 12 ml: Lubin, Vetiver Itasca; Mona di Orio, Musc; Evody, Fleur d' Oranger, niet te rekenen die 25 kleine vullingen.
Maar ik heb evenals niet alleen de minis van Micallef als cadeautjes weggeven, ok verschillene andere minis, tassensprayer met 12 ml, en evenals 4 flacons en heel veele kleine vullingen. Ik ben an de beurt gewezen om goede cadeautjes te maken. Maar die kleinen zijn geen kerst-cadeautjes. Als je kunt zien, wij zijn heel bezig met ruilen van scents. Maar moet je nie treurig zijn Crying or Very sadCrying or Very sad Als ik het herinnere is het verstuuren naar buitenlanden heel duur, dus zijn jullie heus wel stiefkinderen. Wat zallen wij dar doen om het de veranderen? Wij kunnen ruilen, maar het moet fair zijn.
De groeten, Seerose

Sleuth
Sleuth
500 Posts
SleuthSleuth 03.01.2015, 19:42
Hoi Seerose,

Mijn kerst en Oud en Nieuw was zeker wel leuk. Maar helaas geen geurtje cadeau gekregen.

Als ik jouw verhaal zo hoor is het één groot feest Smile Mooi zo! En ik ga ook eens jouw review lezen van Rose Nacré du Desert. Klinkt goed...

Seerose
Seerose
354 Posts
SeeroseSeerose nee 04.01.2015, 09:48
Nee, er is nauwelijks een feestje gewezen als gewoon. Om zo meer hebben de parfumencaudeauje me verheugd.
De groeten, Seerose

Seerose
Seerose
354 Posts
SeeroseSeerose weinig 04.01.2015, 09:53
Ik heb baar hier naar je scents gekeken en er zijn wenig. Is het je juiste lijst? Werkelijk? Poor Boy Crying or Very sad

Sleuth
Sleuth
500 Posts
SleuthSleuth Re: nee 04.01.2015, 19:06
Seerose wrote:
Om zo meer hebben de parfumencaudeauje me verheugd.
De groeten, Seerose
Precies, soms moet je jezelf een cadeautje geven! Toch de beste wensen voor 2015! Very Happy

hahah ik moet lachen om "poor boy" Smile Weet je wat het is, ik ben wel parfum fan, maar ik verzamel ze niet.

Page 1 of 1